Synlighet

Synlighet i digitale kanaler er nøkkelen til å sikre vekst. Uten kvalifisert trafikk til nettsiden er det mindre sjanse for å konvertere brukere til kunder. Vi hjelper med å kartlegge og sette i gang tiltak for å sikre at de riktige brukerne finner og besøker din nettbutikk. 

Søkemotormarkedsføring (SEM)


Når du gjør et søk på nett, er det vanlig å kun se på de første resultatene. Det er jo disse som vurderes som mest relevante for det du søker etter.

For de fleste faller musepekeren over et av de organiske resultatene, og det regnes at kun 1-6% av klikkene på førstesiden av et søk går til betalte lenker.

Dette er altså normalen, og siden man uansett betaler per klikk (PPC), er dette en god margin for mange.

For mange er de få prosentene en så stor markedsandel at denne marginen like fullt kan løfte bunnlinjen. Dessuten er det en gyllen mulighet for å bli lagt merke til og øke din tilstedeværelse (og synlighet) på nett.

I tillegg er det mye kunnskap og data å hente fra annonsekampanjer, som kan overvåkes og måles, og gi verdifull innsikt.

Dette legger opp til videre arbeid med å analysere nøkkelindikatorer for ytelse (KPI-er) som klikkfrekvens, konverteringsfrekvens og cost per acquisition, slik at man kan gjøre datadrevne beslutninger for å optimalisere kampanjene sine for bedre resultater både når det gjelder trafikk, men også for å sørge for at nettopp din annonse er den som får mest synlighet i søkeresultatsidene (SERP).

 

Søkemotoroptimalisering (SEO)

For de resterende visningene i SERP, er det organiske treff som tar 90% av kaka.

SEO er et bredt fagområde, men det enes stort sett om at det er en tilnærming hvor man jobber med nettsidene sitt innhold og struktur, i tillegg til de mange tekniske mulighetene som webutvikling tilbyr.

Har du for eksempel husket å optimalisere for mobil, eller laget metabeskrivelser for de viktigste sidene dine? Hva med å undersøke nøkkelord for å optimalisere eksisterende innhold, eller lage nytt?

SEO handler i det store og det hele med å lage godt innhold, og gjøre det tilgjengelig for søkemotoren og hjelpe den med å forstå innholdet ditt slik at de kan vise det til de som søker etter det du har på nettsiden din, det være en kjøttkakeoppskrift, hvordan plukke måsegg, kosmetiske helsetjenester eller belysning til oljeplattformer.


Branding

Branding handler om å skape en unik identitet for din merkevare, og få den til å skille seg ut i de digitale flatene den vises for.

Tenk på det som å forme selve personligheten til produktet ditt, tjenesten din eller selskapet ditt – hva er det som gjør brandet til Brandet?

Du må blant annet ha en konsekvent stil og tone på nettstedet ditt, i sosiale medier og på andre plattformer, slik at folk lett kan gjenkjenne og koble seg til merkevaren din.

Det ultimate målet er å bygge tillit og lojalitet blant publikum, slik at de føler at de er en del av noe spesielt når de samhandler med virksomheten din på nett. Kan du for eksempel lage et nettbasert community for dine produkter eller tjenester? Hvem er stemmen som leverer slagordet i dine reklamekampanjer, og hvordan kan logoen til selskapet tale


Content

På norsk kalt innhold,handler om alt mellom design og funksjonalitet; selve budskapet i det du formidler på nettstedet ditt.

Det kommer i form av tekst, lyd, video, grafikk eller bilde m.m. og er ment for å informere eller underholde den besøkende. Helst en blanding av de to!

Det er måten du formidler dine kampanjer, tilbud, artikler og bloggposter, samt dine annonser og hvordan du gir den besøkende verdi når de lander på siden din – lenge før de foretar et kjøp.

Visste du at Michelinguiden startet som et magasin for å oppfordre folk til å kjøre mer, og dermed slite på dekkene sine slik at Michelin kunne selge flere? Snakk om effektivt innholdsarbeid!

Content er ment å øke kjøpslysten, bidra til informasjon rundt temaer som er relevante for din bedrift, og kan samtidig etablere dere som en autoritet innenfor dette innholdet slik at besøkende vet hvor de skal gå når de trenger informasjon om noe.

Vi liker å si at god SEO ikke nødvendigvis er godt innhold, men godt innhold er alltid god SEO. Content is king.

Aktuelle prosjekter

Kontakt oss område/boks