Slik sikrer du driften av nettbutikken i sommer!

Sommerferien nærmer seg, men har du sikret alt i nettbutikken før ferien? Les våre beste tips for å sikrestille trafikk og omsetning i ferien.

Sommerferien nærmer seg og snart byttes kaffekoppen ut med en iskald aperol spritz. Den stive kontorstolen byttes ut med en deilig strandseng og viften fra den hardtarbeidende jobbpcen erstattes av en varm bris fra det krystallklare havet i Hellas. Men før alt dette nå blir en realitet i noen uker, så spør vi deg. Har du husket å sikrestille nettbutikken din før ferien?

Selv om hele kontoret forsvinner ut på ferie, så forsvinner ikke kundene dine. Det er ikke så lett som å henge opp et skilt i døren og si at vi har sommerstengt. Vi anbefaler på det sterkeste å ikke gjøre dette i den digitale verdenen, da det kan få katastrofale følger ved å både stoppe og stenge butikken din på grunn av ferie. Likevel har vi noen gode råd på veien til deg som ønsker å kombinere en etterlengtet ferie med en god omsetning i nettbutikken.

Disse tiltakene gir deg en bekymringsløs ferie

Automatiser, tidsinstill og endre kommunikasjonen din
En god plan for kommunikasjon rundt kampanjer og produkt er essensielt, men om du kan tidsinnstille dette før ferien, så slipper du håndtere dette midt i ferien.

Ha en beredskapsplan og deleger ansvar
Hva gjør du dersom noe forstyrrer planen deres?

Analyser nøkkeltallene fra mobilen
Feriemodus, men likevel er trangen til å se på nøkkeltall for stor? Fortvil ikke, for GA4 finnes også på mobil!

Analyser sommerferien og kampanjene
Når du er tilbake igjen fra ferie, så er det viktig å analysere hvordan det har gått mens du har vært borte. Vi anbefaler at du spør deg selv disse spørsmålene for å kunne analysere driften.

Mockup som viser nettbutikken til Høie. Hvor vi har lagt en grønn banner rett under header for å lede kunder til salget.
A/B test for Høie: Kampanjebanner
Vi undersøkte effekten av å fremheve salg i en synlig banner for å forbedre kundeopplevelsen og øke konverteringen...
joachim_foredrag
Hvordan få kollegaene engasjert i data og innsikt
Få bedre resultater med ekspert Kjetils tips om datadrevet innsikt. Lær hvordan dynamiske dashboards,...