Ivo Logo

7% konverteringsøkning hos Høie

To små justeringer hadde en betydelig innvirkning på konverteringen
Bilde av Høie sine nettsider på en mobiltelefon

For å øke konverteringen på nettsiden gjennomførte Høie en CRO-test.

I testen ble det gjort to små endringer på produktsidene:

  • Betalingsalternativene ble vist under CTA-knappen.
  • Salgsargumentene (USP) som forklarer brukerens fordeler ved å handle hos Høie, ble tydelig fremhevet.

Etter at disse små endringene ble gjort, så vi en økning i konvertering med 7.85% på legg i handlekurv på en periode på to uker for desktop brukere. 

Betalingsalternativer under CTA-knappen

Før testen ble ikke betalingsalternativene vist noen steder på nettsiden. Dette gjorde det vanskelig for kundene å se hvilke alternativer som er tilgjengelige. I testen ble alternativene lagt til under legg i handlekurv knappen. Dette gjorde det lettere for kundene å se hvilke alternativer som var tilgjengelige, og det bidro til at de ble mer sannsynlige til å gjennomføre et kjøp.

Konklusjon

Høie oppnådde en betydelig konverteringsøkning med de to små justeringene som ble gjort i CRO-testen. Endringene gjorde det lettere for kundene å se hvilke betalingsalternativer som var tilgjengelige og hvilke kundefordeler de har når de velger å handle hos Høie. Dette bidro til at kundene ble mer sannsynlige til å gjennomføre et kjøp.

 

Høie er ikke det eneste selskapet som har oppnådd gode resultater med CRO. Vi har utført CRO tester for andre selskaper hvor vi også har sett en økning i konvertering ved å gjøre små endringer.

Ser din bedrift etter samme restultat? Ta gjerne kontakt med oss for en gratis kartlegging og prat.

Medvirkende

Portrettbilde av Cecilie

Cecilie Getz

Designer - Konvertering
cecilie@ivoexperience.no
Portrettbilde av Kjetil

Kjetil Ullsgård

Rådgiver - Kundeopplevelse
kjetil@ivoexperience.no
Portrettbilde av Tomas

Tómas Rekstad

UX/UI Designer, CRO
tomas@ivoexperience.no

Aktuelt

En mobil og iPad som viser nettsiden til Storestølen
Ny visuell identitet og nettsted på en oppgradert plattform for Storestølen Fjellhotell...
elektrisk sparkesykkel står parkert ved siden av en grønn bakgrunn med en laptop som viser produkter fra E-Wheels sin nettside
Norges ledende nettbutikk for elsykkel og el sparkesykkel jobber kontinuerlig med nettstedets utforming for å gjøre handelen enklere for sine...
To mobiler som viser Skeidar sin produktside
UX designer Djamila Belgaid har tidligere besøkt Skeidar for å gjennomføre brukertester og undersøke hvordan kunder håndterer samspillet mellom den...
Bilde av Høie sine nettsider på en mobiltelefon
To små justeringer hadde en betydelig innvirkning på konverteringen...
Mockups av nettsiden til XL-Bygg
Ivo har hatt gleden av å samarbeide tett med XL-Bygg, en ledende aktør innen byggevarehandel, for å fornye og forbedre...