7% konverteringsøkning hos Høie

Høie økte konverteringen med bare to små endringer: visning av betalingsalternativer og fremheving av salgsargumenter på produktsidene.
En macbook som viser nettsidene til Høie, er en mockup.

Testingen

For å øke konverteringen på nettsiden gjennomførte vi en A/B-test for Høie. I testen ble det gjort to små endringer på produktsidene:

  1. Betalingsalternativene ble vist under CTA-knappen.
  2. Salgsargumentene (USP) som forklarer brukerens fordeler ved å handle hos Høie, ble tydelig fremhevet.

 

Før testen ble ikke betalingsalternativene vist noen steder på nettsiden. Dette gjorde det vanskelig for kundene å se hvilke alternativer som er tilgjengelige. I testen ble alternativene lagt til under legg i handlekurv knappen. Dette gjorde det lettere for kundene å se hvilke alternativer som var tilgjengelige, og det bidro til at de ble mer sannsynlige til å gjennomføre et kjøp.

Variasjon A

Original versjon

Variasjon B

Vinner

Betalingsløsninger og tydligere USP’er

Resultat

Etter at disse små, men betydningsfulle endringene ble implementert, observerte vi en merkbar forbedring i konverteringsratene. Spesifikt så vi en økning på 7,85 % i antall brukere som la varer i handlekurven, samt en enda mer imponerende vekst på 10,55 % i faktisk antall kjøp.

Disse resultatene ble målt over en periode på to uker og var spesielt tydelige blant desktop-brukere, noe som tyder på at optimaliseringene hadde en positiv effekt på kjøpsreisen og brukeropplevelsen på større skjermer.

+ 0 %
Legg i handlekurv
+ 0 %
Antall kjøp

Konklusjon

Vi oppnådde en betydelig konverteringsøkning med de to små justeringene som ble gjort i testen.

Endringene gjorde det lettere for kundene å se hvilke betalingsalternativer som var tilgjengelige og hvilke kundefordeler de har når de velger å handle hos Høie. Dette bidro til at kundene ble mer sannsynlige til å gjennomføre et kjøp.

Høie er ikke det eneste selskapet som har oppnådd gode resultater med CRO. Vi har utført CRO tester for andre selskaper hvor vi også har sett en økning i konvertering ved å gjøre små endringer.

Cecilie Getz

Tómas Rekstad

Kjetil Ullsgård

Vil du ha like kule resultater?

Vi tilbyr en rekke tjenester for netthandel og retail. Enten du skal etablere en merkevare, øke konverteringer eller øke antall lojale kunder, er vi her for å hjelpe deg. La oss være din langsiktige partner innen vekst.
Vi gleder oss til å høre fra deg!