For å øke konverteringen på nettsiden gjennomførte Høie en CRO-test.
I testen ble det gjort to små endringer på produktsidene:
- Betalingsalternativene ble vist under CTA-knappen.
- Salgsargumentene (USP) som forklarer brukerens fordeler ved å handle hos Høie, ble tydelig fremhevet.
Etter at disse små endringene ble gjort, så vi en økning i konvertering med 7.85% på legg i handlekurv på en periode på to uker for desktop brukere.
Betalingsalternativer under CTA-knappen
Før testen ble ikke betalingsalternativene vist noen steder på nettsiden. Dette gjorde det vanskelig for kundene å se hvilke alternativer som er tilgjengelige. I testen ble alternativene lagt til under legg i handlekurv knappen. Dette gjorde det lettere for kundene å se hvilke alternativer som var tilgjengelige, og det bidro til at de ble mer sannsynlige til å gjennomføre et kjøp.
Konklusjon
Høie oppnådde en betydelig konverteringsøkning med de to små justeringene som ble gjort i CRO-testen. Endringene gjorde det lettere for kundene å se hvilke betalingsalternativer som var tilgjengelige og hvilke kundefordeler de har når de velger å handle hos Høie. Dette bidro til at kundene ble mer sannsynlige til å gjennomføre et kjøp.
Høie er ikke det eneste selskapet som har oppnådd gode resultater med CRO. Vi har utført CRO tester for andre selskaper hvor vi også har sett en økning i konvertering ved å gjøre små endringer.
Ser din bedrift etter samme restultat? Ta gjerne kontakt med oss for en gratis kartlegging og prat.