Bilde av Høie sine nettsider på en mobiltelefon

7% konverteringsøkning hos Høie

Høie økte konverteringen med bare to små endringer: visning av betalingsalternativer og fremheving av salgsargumenter på produktsidene.

For å øke konverteringen på nettsiden gjennomførte Høie en CRO-test.

I testen ble det gjort to små endringer på produktsidene:

  • Betalingsalternativene ble vist under CTA-knappen.
  • Salgsargumentene (USP) som forklarer brukerens fordeler ved å handle hos Høie, ble tydelig fremhevet.

Etter at disse små endringene ble gjort, så vi en økning i konvertering med 7.85% på legg i handlekurv på en periode på to uker for desktop brukere. 

Betalingsalternativer under CTA-knappen

Før testen ble ikke betalingsalternativene vist noen steder på nettsiden. Dette gjorde det vanskelig for kundene å se hvilke alternativer som er tilgjengelige. I testen ble alternativene lagt til under legg i handlekurv knappen. Dette gjorde det lettere for kundene å se hvilke alternativer som var tilgjengelige, og det bidro til at de ble mer sannsynlige til å gjennomføre et kjøp.

Konklusjon

Høie oppnådde en betydelig konverteringsøkning med de to små justeringene som ble gjort i CRO-testen. Endringene gjorde det lettere for kundene å se hvilke betalingsalternativer som var tilgjengelige og hvilke kundefordeler de har når de velger å handle hos Høie. Dette bidro til at kundene ble mer sannsynlige til å gjennomføre et kjøp.

 

Høie er ikke det eneste selskapet som har oppnådd gode resultater med CRO. Vi har utført CRO tester for andre selskaper hvor vi også har sett en økning i konvertering ved å gjøre små endringer.

Ser din bedrift etter samme restultat? Ta gjerne kontakt med oss for en gratis kartlegging og prat.

Medvirkende

Bilde av en liten handlekurv med svarte poser oppi. Som står oppå styreflaten til en data
Slik lykkes du med Black Week i 2024
Black Friday har utviklet seg til å bli en større salgsperiode der kampanjene nå varer over flere dager....
Skjermbilde som viser brukergrensesnittet til Vev
Derfor bruker vi Vev til å bygge kampanjesider
Når man jobber som digital designer er det en gjenganger at mange prosjekter stopper opp som følge av...
Favicon

hei@ivoexperience.no