Testingen
For å øke konverteringen på nettsiden gjennomførte vi en A/B-test for Høie. I testen ble det gjort to små endringer på produktsidene:
- Betalingsalternativene ble vist under CTA-knappen.
- Salgsargumentene (USP) som forklarer brukerens fordeler ved å handle hos Høie, ble tydelig fremhevet.
Før testen ble ikke betalingsalternativene vist noen steder på nettsiden. Dette gjorde det vanskelig for kundene å se hvilke alternativer som er tilgjengelige. I testen ble alternativene lagt til under legg i handlekurv knappen. Dette gjorde det lettere for kundene å se hvilke alternativer som var tilgjengelige, og det bidro til at de ble mer sannsynlige til å gjennomføre et kjøp.
Variasjon A
Original versjon

Variasjon B
Vinner
Betalingsløsninger og tydligere USP’er

Resultat
Etter at disse små, men betydningsfulle endringene ble implementert, observerte vi en merkbar forbedring i konverteringsratene. Spesifikt så vi en økning på 7,85 % i antall brukere som la varer i handlekurven, samt en enda mer imponerende vekst på 10,55 % i faktisk antall kjøp.
Disse resultatene ble målt over en periode på to uker og var spesielt tydelige blant desktop-brukere, noe som tyder på at optimaliseringene hadde en positiv effekt på kjøpsreisen og brukeropplevelsen på større skjermer.
Konklusjon
Vi oppnådde en betydelig konverteringsøkning med de to små justeringene som ble gjort i testen.
Endringene gjorde det lettere for kundene å se hvilke betalingsalternativer som var tilgjengelige og hvilke kundefordeler de har når de velger å handle hos Høie. Dette bidro til at kundene ble mer sannsynlige til å gjennomføre et kjøp.
Høie er ikke det eneste selskapet som har oppnådd gode resultater med CRO. Vi har utført CRO tester for andre selskaper hvor vi også har sett en økning i konvertering ved å gjøre små endringer.
Cecilie Getz
Tómas Rekstad
Kjetil Ullsgård