Vi i Ivo har fått mulighet til å bistå Blomsterringen med å fornye og forbedere deres nettside. Prosjektets mål var å modernisere siden med fokus på brukervennlighet både for redaktører og kunder.
Hvem er blomsterringen?
Blomsterringen er en ledende norsk aktør innen blomster- og plantebransjen, etablert i 1983. De importerer, selger og distribuerer et bredt spekter av blomster og planter til detaljister og grossister over hele Norge. Med hovedkontor og lager i Oslo, samt flere regionale lagre, sikrer de rask levering av ferske produkter. Blomsterringen er kjent for kvalitet, bærekraft og innovasjon, og samarbeider med både lokale og internasjonale produsenter for å tilby de beste produktene.
Prosess
Blomsterringen hadde allerede kommet med utkast av hvilke innhold de ønsket på siden og hvor de skulle plasseres. Slik at det første steget for Ivo var sette alt i system og opprette komponenter og layout for hvordan innholdet skulle presenteres på siden. I tillegg var en del av leveransen å utvikle et responsivt design. Slik at vi sikret at nettsiden tilpasset seg og fungerte godt på ulike enheter og skjermstørrelser.
Fokus på fleksibilitet/moduler
Som et utgangspunkt for kunden ønsket vi å lage elementer som de lett kunne gjenbruke og justere etter behov. Vi hadde fokus på å lage blokker og komponenter som skapte en rød tråd gjennom løsningen.