En mockup som viser nettsiden til Blomsterringen

Modernisering hos Blomsterringen

Vi i Ivo har modernisert Blomsterringens nettside med fokus på brukervennlighet, fleksible moduler og en oppdatert visuell identitet. Les om hvordan vi forbedret brukeropplevelsen og fremhevet deres verdier innen kvalitet, bærekraft og innovasjon.

Vi i Ivo har fått mulighet til å bistå Blomsterringen med å fornye og forbedere deres nettside. Prosjektets mål var å modernisere siden med fokus på brukervennlighet både for redaktører og kunder. 

Hvem er blomsterringen?

Blomsterringen er en ledende norsk aktør innen blomster- og plantebransjen, etablert i 1983. De importerer, selger og distribuerer et bredt spekter av blomster og planter til detaljister og grossister over hele Norge. Med hovedkontor og lager i Oslo, samt flere regionale lagre, sikrer de rask levering av ferske produkter. Blomsterringen er kjent for kvalitet, bærekraft og innovasjon, og samarbeider med både lokale og internasjonale produsenter for å tilby de beste produktene.

Prosess

Blomsterringen hadde allerede kommet med utkast av hvilke innhold de ønsket på siden og hvor de skulle plasseres. Slik at det første steget for Ivo var sette alt i system og opprette komponenter og layout for hvordan innholdet skulle presenteres på siden. I tillegg var en del av leveransen å utvikle et responsivt design. Slik at vi sikret at nettsiden tilpasset seg og fungerte godt på ulike enheter og skjermstørrelser.  

 

Fokus på fleksibilitet/moduler

Som et utgangspunkt for kunden ønsket vi å lage elementer som de lett kunne gjenbruke og justere etter behov. Vi hadde fokus på å lage blokker og komponenter som skapte en rød tråd gjennom løsningen.

Med godt samarbeid og hyppige check-ins med kunden har vi kommet frem til et design og layout som dekker dagens behov for Blomsterringen. Vi har i tillegg gjort noen små justeringer på deres visuelle identitet slik at det er mer helhetlig. Nå mener vi at deres verdier (kvalitet, bærekraft og innovasjon) har kommet sterkere frem gjennom nytt utrykk og modulbasert tilnærming.

Trenger du et hjelp med design?
Ikke nøl med å kontakte oss

LineofOslo
Vi bisto Line of Oslo med visuell identitet
Denne oversikten ble en verdifull designmanual for fremtidig arbeid, som sikrer en konsistent merkevareopplevelse...
man on computer writing about black friday and seo
Black Friday SEO
Gjør nettbutikken klar for årets største salgsuke med vår Black Week SEO-guide, hvor du finner praktiske...