Storestølen Fjellhotell ligger midt i Norge – klemt mellom kjente steder som Flåm, Geilo, Aurland og Hallingskarvet. Meget norsk med andre ord. Når vi skal hjelpe med å få enda flere turister til å oppleve det beste Norge har å tilby, må vi dra frem (nesten) alle verktøyene våre – dette må bli bra.
Storestølen er drevet som et familiehotell med sterkt fokus på mat og utendørs-opplevelser. Med fantastisk natur rett utenfor døren og hyggelig vertsskap i Anne-Gøril og Tore ligger alt til rette for å levere på høyeste nivå.
Men den digitale opplevelsen var litt meh, så vi satt sammen et team av dyktige folk som tok turen opp for å gjennomføre det vi kalte en “vårrengjøring”.
Mål for vekst
Høysesongen på sommeren er stort sett kjennetegnet med fullt belegg, det er populært å legge turen til området Storestølen ligger i. Men hoveutfordringen er å sikre trafikk og bookinger også i halesesongene mellom sommer og vinter.
Og i halesesongene handler det i større grad om å henvende seg mot bedrifter og grupper som ønsker en unik opplevelse i den norske fjellheimen. Flere folk = høyere belegg. Dette er et marked som har mulighet for god vekst, og noe som krever at vi får formidlet en god kombinasjon av aktiviteter, opplevelser, bistand fra vertskap og enkel booking for større grupper. I tillegg handler dette i stor grad om å bygge en destinasjon med et bredt utvalg av opplevelser, samt fokus på synlighet i søkemotorer og målrettet annonsering mot dette markedet.
For å kunne legge et fundament for denne satsningen trengs det en god plattform som sikrer at innhold kan rangere i søkemotorer, booking av rom og pakker fungerer sømløst og at vi treffer målgruppene i riktige kanaler.
Nettsiden var allerede oppe og stod med nødvendig innhold og med link som førte ut til separat online-booking. Vi identifiserte at det var et behov for å knytte nettsiden tettere mot booking av rom, samt bedre formidling av innhold rundt opplevelser og pakker på tvers av nettsiden. Dette ble fokus på et par intensive dager med teknisk tilpasning, foto, video og design.
Visuell identitet og plattform
Vår designer Ida hadde allerede gjennomført et prosjekt rundt visuell identitet for Storestølen, og dette dannet grunnlaget for videre optimalisering av plattform og innhold.
Sammen med UX-designer Tómas, som også er en råtass på front-end jobbet de ut en ny plattform for Storestølen. Etter vurdering av teknisk tilstand på eksisterende løsning besluttet vi å sette opp den nye plattformen i Squarespace med integrasjon mot booking-motoren, Bookvisit. Dette sikrer en tydelig og sømløs overgang mellom landingsside og ekstern booking. Praise, brukeropplevelsen er allerede mye bedre🙏 Plattformen har støtte for flere språk og fått utvidet sporing som danner grunnlaget for videre arbeid med analyse og målet om å øke booking også utenfor høysesong.
Dedikert Team
Fase 1 av prosjektet, aka “vårrengjøring” handlet i stor grad om å sikre en stabil plattform med en bedre brukeropplevelse og innhold. Og nettopp innhold ble siste del av camp Storestølen. Vår E-com manager som også er fotograf, Joachim, var med som en viktig del av teamet for å sikre at vi fanget i bilder alt det gode Storestølen hadde å by på. Mat, rom og natur. I tillegg hadde Joachim fokus på å rigge nettløsningen for økt organisk synlighet, som er et viktig steg for å komme i gang med fase 2 av prosjektet. Synlighet og skalering – to be continued…