Bakgrunn
Høie er en tradisjonsrik norsk produsent av sengetøy, dyner og puter – med høy merkevarekjennskap og sterk posisjon i det norske retailmarkedet. Men konkurransen i kategorien er knallhard, og mange av konkurrentene satser tungt på egne merkevarer og prisdrevne produkter.
Høie ønsket å styrke sin digitale tilstedeværelse og satse på D2C – for å eie mer av kundereisen, bygge direkte kundeforhold og løfte frem kvaliteter som norsk produksjon, bærekraft og produktbredde.
Dette har vi levert
Konverteringsoptimalisering (CRO)
Søkemotoroptimalisering (SEO)
Analyse
UX/UI design
Vekstrådgiving
Dashboards og analyse
Resultater
50% økning i nettsalg på 2 år
+35 MNOK i økt omsetning på 12 mnd fra konverteringsoptimalisering (CRO) alene
Over 200 gjennomførte eksperimenter
40% suksessrate på eksperimenter (snittet i markedet er 20%)
15x ROI – Høie får 15 kr tilbake for hver krone brukt på CRO-programmet

Løsning
1. Ny plattform, ny vekstmotor
Sammen med Geta og Høies interne team utviklet vi en ny headless nettbutikk basert på Sanity og Omnium.
Dette la et teknisk og strukturelt grunnlag for videre vekst – og gjorde oss i stand til å gå over i neste fase med fokus på:
Synlighet, trafikkvekst og konverteringsoptimalisering.
2. Mer trafikk gjennom målrettet SEO og strukturert innhold
Vi startet med å sikre at nettsiden hadde en teknisk og strukturell kvalitet som søkemotorer forstår. I tett samarbeid med Høies e-commerce team og utviklere ble siden løpende optimalisert etter hvert som nytt innhold og funksjoner ble lagt til.
Samtidig utviklet vi innholdsstrategi og artikler med fokus på de søkeordene Høie bør eie – og sørget for at innholdet både inspirerer brukerne og møter SEO-krav.
Dette arbeidet resulterte i en økning i antall organiske klikk opp mot 325% i perioden.
3. Høyere konvertering med datadrevet CRO-program
For å øke salget jobbet vi systematisk med konverteringsoptimalisering (CRO) gjennom hele kjøpstrakten. Vi satte sammen et tverrfaglig team med CRO-spesialist, UX-designer, utvikler, analytiker og vekstrådgiver – og brukte aktivt SEO-kompetanse for å sikre trafikk inn i riktig del av trakten.
Tett samarbeid med Høie har vært avgjørende, og involvering av hele bedrften gir verdifull kundeinnsikt og skaper en kultur for eksperimentering.
Spesialistene våre har gravd seg dypt ned i både kvalitativ og kvantitativ innsikt, gjennom eksempelvis kundeundersøkelser, observasjoner og bruk av verktøy som GA4, Clarity og AI-drevet fokusanalyser.
Dette har gitt godt grunnlag for å etablere hypoteser som vi løpende har tester i nettbutikken – med over 200 eksperimenter kjørt så langt.
Som et resultat av dette har langsiktig konverteringsrate (YoY) økt med ca 50% siden oppstarten av CRO-programmet.
Eksempel på eksperiment med 39% økning i konvertering:

Noen resultater
siste 12 mnd har testene gitt økt omsetning tilsvarende
ulike tester kjørt
suksessrate på testene, dvs antall tester som gir positiv indikasjon - snittet ligger på 20%
i snitt kjørt per måned
Våre pakker for nettbutikker
De fleste nettbutikker har ulike behov, men felles er at de skal vokse gjennom økt trafikk og antall konverterende kunder. Ta kontakt for å finne en pakke som passer ditt behov.
Pilot CRO
Kostnadsfri prøveperiode-
Ekspertanalyse av kjøpstrakt
-
A/B-test verktøy inkludert
-
Design og oppsett av 3 A/B-tester
-
Resultatmøte
CRO
Øke konvertering i nettbutikken-
Fast CRO-team med erfarne spesialister
-
Økt konverteringsrate og AOV
-
Optimalisering av kjøpstrakt
-
Analyser, AI og KPI rammeverk
-
A/B-test verktøy
CRO + SEO + Ads
Øke konvertering og trafikk til nettbutikken-
CRO og SEO/Ads spesialister
-
Løpende konverteringsoptimalisering
-
SEO strategi og optimalisering
-
Google Ads
-
Paid social
-
Innhold og design av ads