Mockups av nettsiden til XL-Bygg

XL-Bygg

Ivo har samarbeidet med XL-Bygg for å fornye nettsiden deres og skape en identitet som reflekterer selskapets verdier og visjon.

Utforskning av Kjernekonseptet

Første steg i våre tilnærminger er å dykke ned inn i kjernekonsept til alle partnere. Vi gjennomførte kontinuerlige workshops for å forstå XL-Bygg sitt konsept, og for å få en sunn progresjon i prosjektet.

Den inngående innsikten la grunnlaget for vår strategi, som var å skape en nettside som ikke bare presenterer produkter, men også formidler den unike atmosfæren og ekspertisen som XL-Bygg er kjent for: “Den hyggelige eksperten” 

Fokus på Flyt

Flyt og sammenheng er kritiske elementer i våre tilnærminger. Vi restrukturerte innholdet globalt på hele nettsiden for å sikre en naturlig navigasjon gjennom nettsiden. Dette inkluderte å gi riktig vekt til produktsider, inspirerende konseptsider og kreative inspirasjonsartikler. Vi fremmet også en tydeligere og mer effektiv sjekk ut-prosess for å forbedre konverteringsraten og tydliggjøre flyten.

Konklusjon

Ved godt samarbeid, strategisk rebranding-tilnærming, og fokus på brukeropplevelse og flyt, har vi lykkes med å bringe XL-Bygg’s nettside nærmere selskapets kjernekonsept. Dette demonstrerer viktigheten av å forstå og omfavne kundens verdier for å skape en autentisk og engasjerende opplevelse.

Mockup som viser nettbutikken til Høie. Hvor vi har lagt en grønn banner rett under header for å lede kunder til salget.
A/B test for Høie: Kampanjebanner
Vi undersøkte effekten av å fremheve salg i en synlig banner for å forbedre kundeopplevelsen og øke konverteringen...
joachim_foredrag
Hvordan få kollegaene engasjert i data og innsikt
Få bedre resultater med ekspert Kjetils tips om datadrevet innsikt. Lær hvordan dynamiske dashboards,...