Mockups av nettsiden til XL-Bygg

XL-Bygg

Ivo har hatt gleden av å samarbeide tett med XL-Bygg, en ledende aktør innen byggevarehandel, for å fornye og forbedre deres nettside. Målet med prosjektet var å komme tettere innpå kjernekonseptet til XL-Bygg og gi nettsiden en oppdatert identitet som reflekterer selskapets verdier og visjon.

Utforskning av Kjernekonseptet

Første steg i våre tilnærminger er å dykke ned inn i kjernekonsept til alle partnere. Vi gjennomførte kontinuerlige workshops for å forstå XL-Bygg sitt konsept, og for å få en sunn progresjon i prosjektet.

Den inngående innsikten la grunnlaget for vår strategi, som var å skape en nettside som ikke bare presenterer produkter, men også formidler den unike atmosfæren og ekspertisen som XL-Bygg er kjent for: “Den hyggelige eksperten” 

Fokus på Flyt

Flyt og sammenheng er kritiske elementer i våre tilnærminger. Vi restrukturerte innholdet globalt på hele nettsiden for å sikre en naturlig navigasjon gjennom nettsiden. Dette inkluderte å gi riktig vekt til produktsider, inspirerende konseptsider og kreative inspirasjonsartikler. Vi fremmet også en tydeligere og mer effektiv sjekk ut-prosess for å forbedre konverteringsraten og tydliggjøre flyten.

Konklusjon

Ved godt samarbeid, strategisk rebranding-tilnærming, og fokus på brukeropplevelse og flyt, har vi lykkes med å bringe XL-Bygg’s nettside nærmere selskapets kjernekonsept. Dette demonstrerer viktigheten av å forstå og omfavne kundens verdier for å skape en autentisk og engasjerende opplevelse.

Medvirkende

Bilde av en liten handlekurv med svarte poser oppi. Som står oppå styreflaten til en data
Slik lykkes du med Black Week i 2024
Black Friday har utviklet seg til å bli en større salgsperiode der kampanjene nå varer over flere dager....
Skjermbilde som viser brukergrensesnittet til Vev
Derfor bruker vi Vev til å bygge kampanjesider
Når man jobber som digital designer er det en gjenganger at mange prosjekter stopper opp som følge av...
Favicon

hei@ivoexperience.no