A/B test: Legge til ikoner i mobilmeny

Vi gjorde et eksperiment med bruk av ikoner i mobilmenyen for å se hvilken innvirkning det har på brukervennlighet og konvertering.

Hypotesen

Ved å legge til ikoner for hovedkategoriene i menyen så vil menyen være mer brukervennlig, følge universale guidelines og få flere til å trykke seg inn på produktlistesidene – noe som igjen vil øke konverteringen

Økning med 4,22%

Med en så betydelig økning i konverteringer anser vi dette eksperimentet som svært vellykket. Resultatene viser at endringene vi har testet har hatt en positiv innvirkning, og vi er svært fornøyde med effekten. Dette bekrefter at våre tilpasninger har bidratt til å forbedre brukeropplevelsen og øke konverteringsraten.
Mockup som viser nettbutikken til Høie. Hvor vi har lagt en grønn banner rett under header for å lede kunder til salget.
A/B test for Høie: Kampanjebanner
Vi undersøkte effekten av å fremheve salg i en synlig banner for å forbedre kundeopplevelsen og øke konverteringen...
joachim_foredrag
Hvordan få kollegaene engasjert i data og innsikt
Få bedre resultater med ekspert Kjetils tips om datadrevet innsikt. Lær hvordan dynamiske dashboards,...