A/B test: Legge til ikoner i mobilmeny

Vi gjorde et eksperiment med bruk av ikoner i mobilmenyen for å se hvilken innvirkning det har på brukervennlighet og konvertering.

Hypotesen

Ved å legge til ikoner for hovedkategoriene i menyen så vil menyen være mer brukervennlig, følge universale guidelines og få flere til å trykke seg inn på produktlistesidene – noe som igjen vil øke konverteringen

Økning med 4,22%

Med en så betydelig økning i konverteringer anser vi dette eksperimentet som svært vellykket. Resultatene viser at endringene vi har testet har hatt en positiv innvirkning, og vi er svært fornøyde med effekten. Dette bekrefter at våre tilpasninger har bidratt til å forbedre brukeropplevelsen og øke konverteringsraten.
Bilde av en liten handlekurv med svarte poser oppi. Som står oppå styreflaten til en data
Slik lykkes du med Black Week i 2024
Black Friday har utviklet seg til å bli en større salgsperiode der kampanjene nå varer over flere dager....
Skjermbilde som viser brukergrensesnittet til Vev
Derfor bruker vi Vev til å bygge kampanjesider
Når man jobber som digital designer er det en gjenganger at mange prosjekter stopper opp som følge av...
Favicon

hei@ivoexperience.no