Øk omsetningen i din nettbutikk med CRO

Selv om annonsering kan dra inn kunder, er det som å fylle en bøtte med hull i. Med CRO tetter du hullene. En smart CRO-strategi sørger for at annonseringen ikke bare treffer blink, men at flere faktisk lander i kundekurven din!

Vi har ekspertisen til å hjelpe dere med å:

Hva er CRO?

Konverteringsoptimalisering, ofte forkortet til CRO, dreier seg om å målrettet forbedre andelen av besøkende på nettsiden som konverterer til betalende kunder eller registrerte brukere. Målet er å øke inntektene uten å øke annonseutgiftene eller på annen måte drive mer trafikk til nettsiden.

Hva sier eksperten?

Hvis nettbutikken din har hundrevis av konverteringer om dagen, og du ikke jobber med eksperimentering og optimalisering, så taper du mer penger enn du kan forestille deg
Portrettbilde av Cecilie
Cecilie Getz
CRO Spesialist i Ivo

Kundene sier

“Vi er svært fornøyde med samarbeidet med Ivo Experience, inkl. arbeidet som gjøres rundt CRO. Ivo har tatt føringen i disse prosessene, som er et område vi ikke selv har jobbet med tidligere. De besitter også god fagkunnskap og erfaring på området, som bidrar til å gi oss stadig nye ideer til hvordan nettsiden kan forbedres”
Høie logo
Mats Gulbrandsen
Daglig leder - Høie Retail

Vi liker resultater

Vi har bidratt med økt omsetning på over
40M kr for våre kunder

Dette får du i et samarbeid med oss

Vi har finjustert et CRO-system som har blitt grundig testet – og det går som smurt!

Aktiv partner

Vi er en engasjert samarbeidspartner med omfattende ekspertise innen CRO.

Grundig forarbeid

Vi går så grundig inn i din bedrift at vi vil forstå brukerne deres enda bedre enn dere gjør.

Tett sammarbeid

Du er til en hver tid involvert i fremgangen, og sammen legger vi planer for veien videre.

Vekst, satt i system

Vekst betyr ikke det samme for alle, vi styrer alltid etter viktige KPI’er som CR og AOV.

Samarbeidspartnere & Verktøy

Vwo Logo

Vwo - Visual Website Optimizer

Vi benytter Vwo til å gjennomføre tester på nettsiden din. Verktøyet støtter headless-modus og er kompatibelt med alle typer systemer du har på nettsiden.

Partner

Optimizely

Visste du at vi er en Optimizely-partner? Vi kan utføre tester på deres omfattende plattform.

Hotjar

Hotjar er en plattform for innsikt i brukeropplevelser som gir deg adferdsanalyser og tilbakemeldingsdata for å hjelpe deg med å forstå og relatere til kundene dine.

Microsoft Clarity

Microsoft Clarity er også et verktøy for adferdsanalyse. Det samler inn brukerdata og omdanner det til visuelle innsikter som viser hva brukerne gjør, hvor de klikker, og hvordan de samhandler med innholdet ditt.

Våre suksesshistorier

Prosess

Hvordan foregår eksperimenteringen?

De viktigste faktorene i en eksperimenteringsprosess er: en, at den er datadrevet, og to, at vi jobber tett med dere som kunde.

Basert på innsikt fra kvantitativ- og kvalitativ data så lager vi hypoteser for testing sammen. Hypotesene prioriteres, hvor utvalgte tester går live som en A/B-test eller en A/B/C-test. Eksperimentering er en kontinuerlig prosess hvor det også er mulig å teste re-design og nye funksjoner.

Steg 1

Datagrunnlag

Vi samler inn kvantiativ og kvalitativ data (GA, Heatmaps, spørreundersøkelse, brukertesting m.m). Dette gjør vi for å finne ut hvilke problemer vi skal løse for brukerne og for å øke sannsynligheten for A/B-testen skal blir suksessfull.

Steg 2

Hypoteser

Basert på innsikt fra datagrunnlaget så lager vi, både internt og i fellesskap, hypoteser for testing. Dette skjer ofte i form av en workshop, hvor vi går i gjennom hypotesene. Her gir vi de en score og prioriterer de testene med høyest sannsynlighet for å øke konvertering og omsetning.

Steg 3

Testfasen

A/B-testene designes, utvikles og måleparametre settes opp. Nå er vi klare for å teste! A/B- testene kjøres til de er signifikante før en vinner kåres. Er testen en konverteringsvinner, så blir den lagt til implementering. Testene som ikke vinner gir oss verdifull innsikt, men er også kostnadsbesparende i form av at bedriften ikke utvikler løsninger som senker konverteringen.

Steg 4

Evaluering

Etter at vi har gjennomført testen og evaluert hypotesen, vil vi oppsummere funnene og identifisere hvilke elementer som fungerte best. Basert på disse innsiktene vil vi gi deg konkrete anbefalinger for videre optimalisering eller utvikling.

Kom i gang med CRO i dag