Øk omsetningen i din nettbutikk
med CRO
Selv om annonsering kan dra inn kunder, er det som å fylle en bøtte med hull i. Med CRO tetter du hullene. En smart CRO-strategi sørger for at annonseringen ikke bare treffer blink, men at flere faktisk lander i kundekurven din!
- Øke konverteringen
- Øke AOV
- Øke omsetning
- Forbedre brukeropplevelsen


Hva er CRO?
Konverteringsoptimalisering, ofte forkortet til CRO, dreier seg om å målrettet forbedre andelen av besøkende på nettsiden som konverterer til betalende kunder eller registrerte brukere. Målet er å øke inntektene uten å øke annonseutgiftene eller på annen måte drive mer trafikk til nettsiden.
Hva sier eksperten?

Kundene sier

Vi liker resultater

Dette får du i et samarbeid med oss
Vi har finjustert et CRO-system som har blitt grundig testet – og det går som smurt!
Aktiv partner
Vi er en engasjert samarbeidspartner med omfattende ekspertise innen CRO.
Grundig forarbeid
Tett sammarbeid
Du er til en hver tid involvert i fremgangen, og sammen legger vi planer for veien videre.
Vekst, satt i system
Vekst betyr ikke det samme for alle, vi styrer alltid etter viktige KPI’er som CR og AOV.
Våre suksesshistorier
39% flere "Legg i handlekurv" og 16% flere kjøp med én enkel endring
Brukertesting avslørte skjulte konverteringshindre. Enkle endringer ga Høie flere handlekurver og millionøkning i omsetning.
Stor økning i omsetning på 30 dager med CRO
Norges ledende nettbutikk for elsykkel og elsparkesykkel jobber kontinuerlig med nettstedets utforming for å gjøre handelen enklere for sine besøkende.
Slik økte vi kjøp med 23% ved å forenkle navigasjonen
Se hvordan vi optimaliserte brukeropplevelsen og skapte en mer effektiv kjøpsreise!
Samarbeidspartnere & Verktøy
Vwo - Visual Website Optimizer
Vi benytter Vwo til å gjennomføre tester på nettsiden din. Verktøyet støtter headless-modus og er kompatibelt med alle typer systemer du har på nettsiden.
Partner
Optimizely
Hotjar
Microsoft Clarity
Prosess
Hvordan foregår eksperimenteringen?
De viktigste faktorene i en eksperimenteringsprosess er: en, at den er datadrevet, og to, at vi jobber tett med dere som kunde.
Basert på innsikt fra kvantitativ- og kvalitativ data så lager vi hypoteser for testing sammen. Hypotesene prioriteres, hvor utvalgte tester går live som en A/B-test eller en A/B/C-test. Eksperimentering er en kontinuerlig prosess hvor det også er mulig å teste re-design og nye funksjoner.
Steg 1
Datagrunnlag
Vi samler inn kvantiativ og kvalitativ data (GA, Heatmaps, spørreundersøkelse, brukertesting m.m). Dette gjør vi for å finne ut hvilke problemer vi skal løse for brukerne og for å øke sannsynligheten for A/B-testen skal blir suksessfull.
Steg 2
Hypoteser
Steg 3
Testfasen
Steg 4
Evaluering
Etter at vi har gjennomført testen og evaluert hypotesen, vil vi oppsummere funnene og identifisere hvilke elementer som fungerte best. Basert på disse innsiktene vil vi gi deg konkrete anbefalinger for videre optimalisering eller utvikling.